بررسی بازی Devil May Cry 5

اولین قسمت از بازی Devil May Cry خیلی تونست مارو جذب کنه و با خودش همراه کنه و لذت زیادی از اون ببریم، و این فقط مختص قسمت اول نبود و قسمت ها بعدی و در ادامه هم همین طور بود و علاقه ما به ژانر بازی های اکشن رو افزایش داد و این بخاطر این بود که این بازی فقط درباره کشتن دشمنان نبود و چیزی بیشتر از یک کشتار بی داستان و ساده بود.این بازی ها درباره این بود که چطوری میخواین و میتونین این دشمن هارو بکشین.تو این بازی خودتون رو بین رقص شمشیرها و مهارت تفنگ ها و پرش های پیاپی و سخت که نیاز به مهارت داشتن میدیدین.این بازی با گیم پلی خوب و داستانی جذاب و روان میتونه خیلی خوب شمارو توی عمق خودش ببره و از دنیای اصلی جدا کنه و مجبورتون کنه که مهارت های نبردی خودتون رو گسترش بدین.

داستان Devil May Cry 5 یکجور داستان غیرارادای و جذابه و به این صورته که: شما ناگهان خودتون رو مرکز نبردی میبینین که دارین شکست میخورین.بعد از اینکه دانته پنهان میمونه تا نرو و شخصیت جدید داستان که اسمش وی هست از دست پادشاه شیطانی به اسم اورایزن فرار کنن، داستان یک جهش چندماهه میکنه و به نقطه ای میرسه که حال حاضر دانته، نرو و وی رو روایت میکنه.و در همین زمان هم رویدادهایی رو نشون میده که سیر داستانی به قدرت رسیدن اورایزن و تلاش وی برای متوقف کردنش هستن.

فضای مرموز و رازی دوست داشتنی درباره اینکه اورایزن و وی کی هستند وجود داره که به جذابیت بازی اضافه میکنه.دقیقا مثل نرو توی بازی ماهم نمیدونستیم که میتونیم به وی اعتماد کنیم و به تئوری ها و سرنخ هایی که از هویت اون در طول داستان داده میشه استناد کنیم یا نه.بعد از گذشت حدود ۱۰ ساعت توی بازی هنوز هم سوال هایی برای من باقی مونده بود، ولی یکسری پلات ها و موقعیت هایی بودن که یکسری از مشکلات و سوال های مارو در داستان این بازی حل کردن و این کار به بهترین نحو انجام شد و فقط میشه گفت که این Devil May Cry فقط میتونه همچین کاری بکنه.

درگیری ها و نبردها Devil May Cry 5 نظیر ندارن

گیم پلی و سبک بازی خیلی سادست: یک دکمه برای حمله معمولی شما، یک دکمه برای حمله گسترده و رنجی شما و یک دکمه برای حمله شیطان شکن، تکنیک خاص یا حمله با چوب دستی با توجه به شخصیتی که انتخاب کردین.شما میتونین روی حالت سختی معمولی به بهترین نحو با این گیم پلی کار کنین ولی اگه بخواین خودتون رو بیشتر به چالش بکشین باید حالت سختی رو بالاتر ببرین که اونموقع مهارت واقعی برای بازی و هماهنگی با سیستم بازی لازم دارین تا بتونین زنده از نبردها بیرون بیاین.برای این بازی یک دستیار خودکار هم قرار داره که با فعال کردن اون میتونین از حمله ها و کمبو های جذابی استفاده کنین و باعث میشه که بازیکن های مبتدی هم از تکنیک و سطح بالای نبردها لذت ببرن.

زیبایی ها و جذابیت نبردها و درگیری های Devil May Cry 5 به عمق نبرد، آزادی عمل و راهکاری های زیاد اون برمیگرده، البته درکنار اینها این ابزار و سلاح های مختلف هم هستند که زیبایی این نبرد رو بیشتر میکنن.اگه شما به عنوان نرو بازی کنین این ابزار و سلاح ها شمشیر قرمز ملکه و زرادخانه شیطان شکنه، چیزی که با بازوی مکانیکی به نرو قدرت ها و قابلیت های بیشتری از قبل میده.

گیم پلی دانته آشنا تره و میتونین راحت تر باهاش بازی کنین چون دقیقا شبیه به گیم پلیش توی بازی Devil May Cry 4 طراحی و پیاده سازی شده.اون میتونه برای حمله معمولی و پایه خودش بین چهار سلاح مختلف انتخاب کنه(تریکستر، رویال گارد، گانسلینگر، و اسووردمستر) و برای حمله گسترده خودش میتونه پرواز کنه و بپره.و آرسنالش(قابلیت خفنش) ترکیبی از بازی های سابق و قابلیت های جدیده.به این سبک هم هست که با سلاح های قدیمی اما تکنیک ها و حرکت ها جدید از اونها استفاده میکنه و مقداری سلاح های جدیدی هم که به این شخصیت اضافه شده قابلیت ها و ظاهری به حمله های دانته میدن که قبلا تجربه نکرده.اون حتی در بعضی جاها موتورسیکلتی داره که میتونه باهاش به دشمن ها ضربه بزنه و نابودشون کنه.

Devil May Cry 5

و بالاخره میرسیم به وی، شخصیتی که شبیه به هیچکدوم از شخصیت های قبلی توی Devil May Cry نمیجنگه و سبک خاصی برای نبردش داره.این متفاوتی بیشتر هم میشه وقتی که به این حقیقت پی میبریم که خود وی نمیجنگه و این سبک نبرد برای خود وی نیست.درعوض اینکه خودش بجنگه اون سه تا چیز رو احضار میکنه تا براش بجنگن، یکی سایه، گربه ای که میتونه تبدیل به جنجگویی قوی بشه و و تبدیل به تیغه های برنده ای بشه.گریفون، پرنده ای که میتونه پالس های الکتریکی از فاصله زیاد پرتاب کنه و به نوعی پشتیبان باشه.و کابوس، هیولایی عظیم و الجثه که فقط میتونه زمانی که وی ماشه شیطانی خودش رو درست کرده باشه احضار بشه.کابوس به صورت خودمختار میجنگه و زمانی که میبینین از وسط یک دیوار رد میشه یا از آسمون میاد و دسته ای از دشمنان رو نابود میکنه حسابی تاثیرگذاره.

این شخصیت ها البته نمیتونن واقعا دشمن هارو بکشن و این خود وی هستش که باید خودش رو تلپورت کنه اطراف دشمن هاش و اونهارو با استفاده از چوب دستیش بکشه و کار رو تموم کنه.و این خیلی نبردهارو جذاب میکنه، زمانی که وی درعرض یک چشم به هم زدن از دشمنی به بعدی میره و کار اونهارو تموم میکنه درحالی که احضار شده هاش دارن بار درگیری رو به دوش میکشن.

بازی کردن با وی خیلی عجیب و گاها سخته و حتی برای Devil May Cry بازهای خوب و حرفه ای هم میتونه بازی با اون سخت باشه و این به این دلیل که شما کنترلی روی سایه یا گریفون ندارین و پروسه درگیری رو خود اونها پیش میبرن.هدایت کردن اونها به دشمنی که میخواین میتونه سخت باشه و اینکه مسیری که اونا دنبال میکنن برای نبرد رو شما برای تموم کردن کار اونها دنبال کنین هم خیلی سخت و چالش برانگیز میتونه باشه.البته اینکه میتونن برای شما بدون توجه شما بجنگن میتونه چیز خوبی هم باشه به اینصورت که اونهارو به طرف دشمن هاتون هدایت کنین و در عوض خود شما به کارهای فرعی و یا استراحت مشغول بشین.

تجربه بازی و کارهایی که با وی میشه کرد دربین این سه شخصیت ضعیف ترین و بدترین نوعشه، به این دلیل که نسب به دانته و نرو قابلیت های حرکتی و نبردی محدودتر و کمتری داره و دست بازیکن با این شخصیت بستست.البته نباید اینطوری برداشت که این شخصیت بدرد نمیخوره بعد از اینکه چندتا آپگرید خوب برای سایه و گریفون نصب کردین و به گیم پلی این شخصیت عادت کردین از سبک خاص گیم پلی و بازی با این شخصیت میتونین لذت ببرین و البته این کاملا سلیقه ای بوده و هرکس ممکنه از یک نوع بازی خوشش بیاد.

درسته که همیشه سری بازی های Devil May Cry شهرتی در سخت بودن بازی داشتن و خیلی وقت ها برای بازی کننده مشکل بوده که مراحل و دشمن هارو پشت سربگذاره و این قسمت هم از این قائده مستثنی نیست، اما پیشرفت چشمگیری که این قسمت از بازی داشته اینه که دست بازی کننده برای نبرد با شخصیت هارو باز گذاشته و اجازه داده که به سبک ها و فنون متفاوتی با دشمن های خودشون مبارزه کنن.درکنار انیمیشن ها و گرافیکی خیره کننده و همینطور لذت بردن از هوش خوب و قدرتمند دشمنان توی این بازی واقعا میشه از بازی کردن ساعت های این بازی لذت برد و از اون دسته بازی هاست که بعد از تموم شدن قطعا دل تنگش خواهید شد و دوست دارین که دوباره بازیش کنین.

سختی این بازی هم منطقی درست شده و راهی برای شکست دادن اونها هست وفقط لازمه که مهارت های نبردی و فنون خودتون رو بالا ببرین تا بتونین این مبارزه هارو پشت سر بزارین و با دست و پا بسته کردن شخصیت ها و بازی کننده این سختی درست نشده بلکه با فکر و داستان و هوش خوب دشمنان درست شده.

و همونطور که اول اشاره کردم این بازی درباره فقط کشتن دشمنان نیست و درباره اینه که چطور دشمن هارو میکشین.به همین دلیله که هرچی بیشتر مهارت در این بازی کسب کنین و بتونین آپگرید های بیشتری دریافت کنین لذت بیشتری از فرایند بازی خواهید برد و با پیاده کردن تکنیک های خاص و خفن بازی رو برای خودتون جذاب تر میکنین.

امیدوارم از این بررسی لذت برده باشین و کمکتون کرده باشه


بخوانید:

پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۱۹

بررسی بازی Snow Runner

اولین تریلر Assasin credd valhalla

بررسی بازی Sekiro

۱۴ بازی آموزنده و سرگرم کننده برای بچه ها در قرنطینه