spiderman ps4

5 دلیل که اسپایدرمن بهترین انحصاری جهان باز سونی است

پلی استیشن 4 دحال نزدیک شدن به انتهای کار خودشه و بای جایگاهی که چندین سال داشت هرو تحویل کنسول نسل بعد سونی بده. PS4 همونطور که همه میدونیم یه برتری خیلی مهم نسبت به رقیبای خودش داشت و اون هم بازی‌های انحصاری بود، در بین بازی های که در اختیار سونی بودن دو مورد در سبک Open-World وجود داره که توجه خیلی‌ها رو به خودشون جذب کردن، این بازی عبارتن از Ghost of Tsushima که مدت خیلی زیادی از عرضه اون نگذشته و بازی محبوب Marvel’s Spider-Man ساخته بسیار موفق Insomniac Games. هر دو این بازی‌ها عالی هستن و طرفدارهای خودشون رو دارن و ما در اینجا قصد داریم ببینیم کدوم مورد بازی جهان-باز بهتری هستش در این مقایسه دلایلی برای برتری گوست اف سوشیما وجود داره و دلایلی هم برای برتری اسپایدر من که در این مطلب سراغ مورد دوم رفتیم. با ما همراه باشید.

5. حرکت

حرکت کردن شاید هیچوقت در بازی‌ها به عنوان یک ملاک مهم مورد بررسی قرار نگیره اما در بازی اسپایدرمن انقدر حرکت‌ها عالی طراحی شدن که بازیکن میتونه به عنوان سرگرمی فقط در شهر تاب بخوره و بین آسمون خراش‌های بازی جابه‌جا بشه. عادت کردن به سیستم  حرکت در بازی بسیار سادست و خیلی زود بهش عادت میکنید. با اینکه تاب خوردن بسیار ساده طراحی شده اما خیلی هم خاصه وبرای گیمرهایی که زمان بندی رو درک میکنن میتونه بیشتر از یه جابه‌جایی ساده باشه. همین مورد ساده حرکت کردن به راحتی تونسته به یکی از نقاط قوت اسپایدرمن تبدیل بشه و این کار چون جزو ویژگی‌های این شخصیته خیلی خوبه که بهش توجه ویژه‌ای شده.

4. داستان

همه طرفدارها قدرت‌های مدرعنکبوتی رو دوست دارن و از لحظاتی که کاستوم خودش رو میپوشه و با جنایتکارها مبارزه میکنن لذت میبرن اما با این‌حا در بازی Marvel’s Spider-Man زمان‌هایی که پیتر بدون لباس اسپایدرمن کاری رو انجام میده داستان بازی اوج میگیره و خودش رو نشون میده. درگیری بین زندگی عادی، حفظ روابط و نجات نیویورک ماجراییه که همیشه برای اسپایدرمن وجود داشته و در این بازی به بهترین شکل به تصویر کشیده شد. بازی Ghost of Tsushima هم داستان جذابی داره اما به اندازه اسپایدرمن به اوج احساسی بودن نمیرسه. اینکه بشه یک داستان که بارها در فیلم ها و بازی های مختلف تکرار شده رو به شکلی جذاب و متفاوت به مخاطب نشون بدی خودش جای تقدیر داره.

3. مبارزات

مبارزات بازی مرعنکبوتی چیزهایی رو از سری بتمن: آرکهام در دل خودش داره و تونسته یک سیستم مبارزه ترکیبی نسبتا ساده اما با عمق بیشتر خلق کنه. در مبارزات بازی اسپایدرمن تمرکز خوبی روی واکنش‌ها، حرکات دشمنان و ضد حمله‌ها قرار گرفته و این نکات خوب به لطف انیمیشن‌های روان خیلی‌هم بهتر شدن. با توجه به قدرت‌های اسپایدرمن اون شیوه مبارزه خودش رو داره و یک قانون هم داره، اینکه نباید کسی رو بکشه همین موضوع سیستم مبارزات بازی رو هم تحت تاثیر قرار داره و اونها رو جالب کرده.

2. ماموریت های فرعی

مثل هر بازی جهان باز دیگه ای اسپایدرمن و گوست اف سوشیما هم به دو بخش محتوای اصلی بازی و محتوای فرعی تقسیم شدن. Ghost of Tsushima ساید کوئست یا همون ماموریت های جانبی مختلفی رو در اختیار کاربران قرار میده که که معمولا روایت کننده یک حمله به کمپ مغول‌ها هستن، و اول بخاطر پاداشی که به گیمر میدن وسوسه کننده هستن اما گیم پلی رضایت بخشی رو در اختیار شما قرار نمیده. از طرف دیگه اسپایدرمن در ماموریت های فرعی مجموعه ای از پاداش‌های مختلف، گیم پلی و داستان رو به شما تقدیم میکنه برای مثال خاطراتی از گذشته این شخصیت که در این ماموریت ها جمع آوری میکنین خیلی کار جالبیه و به ساید کوئست‌های اسپایدرمن برتری میده.

1. نوآوری در بازی‌های کمیک بوکی

بازی‌هایی که بر اساس کمیک‌ها ساخته شدن تاریخ خوبی ندارن و آثار خوب کمیکی قبل از اسپایدرمن خلاصه میشد به بازی‌های بتمن که توسط راک‌استدی ساخته شدن اما Marvel’s Spider-Man موفق شد این کلیشه منفی رو بشکنه و تبدیل بشه به یکی از بهترین اقتباس های کمیک بوکی. وقتی Insomniac خبر از ساخت بازی اسپایدرمن داد خیلی از طرفدار ها خوشبین بودن بودن که میشه موفقیت بازی بتمن این بار برای شخصیت محبوب مارول رقم بخوره، و بعد از انتشار بازی طرفدارها به آرزو خودشون رسیدن. شاید همین بازی اسپایدرمن راه رو برای خیلی از بازی های کمیک بوکی هموار کرده باشه و در آینده شاهد عناوین بیشتری از دنیای مارول  و DC باشیم.


بخوانید:

5 بازی اول شخص برتر سال 2019
بهترین بازی های بتمن
برترین بازی‌ها با محوریت دزدان دریایی
5 بازی که اگه به اسکایریم علاقه دارید باید بازی کنید
5 بازی برتر شوتر اول شخص PS4