pjimage-1-5

۱۰ چیزی که همه در Resident Evil village کاملاً از دست داده‌اند

از bobblehead های ناخواسته تا ادای احترام به بازی های دیگر ؛ طرفداران جزئیات کلیدی در مورد resident evil villag از دست دادند. تا کنون این بازی رقیب سر سختی برای عنوان game of the year به شمار می رود و البته ما هنوز در ماه may هستیم. داستان اصلی برای استاندارد های حال حاضر ممکن است کمی کوتاه باشد اما با در نظر گرفتن داستان های فرعی و چالش و پاداش ها و اسرار پنهان ؛ این بازی ترس واقعی را به ما میدهد. اما آخرین شاهکار کپکام به طرز عجیبی جزئیات مهم را نزد خودش نگه می‌دارد بازی از نظر نقاط جذاب کمبودی ندارد ممکن است حتی سرسخت ترین بازیکنان resident evil در هنگام بازی برای نخستین بار متوجه بعضی چیزها نشوند اما شایسته این هستند که آنها را کشف کنند.

10. جوزف کندو

یکی از به یاد ماندنی ترین بخش های resident evil village بخشی از املاک دلهره آور گوتیک یا مخازن مرگبار نبود بلکه خانه ی کوچک و دنج ایتان و میا بود چیزی که به ویژه از قامتگاه خانوادگی محافظت می‌کند را می‌توان در قفسه کتاب طبقه بالا پیدا کرد. ازیکنان ممکن است متوجه حضور یک کتاب دفاع شخصی نوشته شده توسط جوزف کندو شوند اما ممکن است فراموش کنند که این نام ظاهرا عادی متعلق به برادر رابرت کندو صاحب فروشگاه اسلحه در resident evil 2 است. جوزف یکی از چشمگیر ترین رزومه ها را در دنیای resident evil دارد چرا که S.T.A.R.S را تمرین داده و همچنین Samurai Edge معروف و همچنین  تفنگ لئون را در رزیدنت اویل 4 را طراحی کرده است.

9. جورج ترور

جورج ترور نیز یکی دیگر از افرادی است که تاثیر زیادی در دنیای بازی در عین اینکه حضورش به چشم نمی‌آید داشته و همچنین کتابی به قلم این شخص در محل زندگی ایتان و میا یافت میشود. این شخصیت یک معمار معروف نیویورکی بود که عمارت اسپنسر پر از تله را طراحی کرد. این طراحی را در بازی اول قبل اینکه بخاطر مشکلاتش به قتل برسد انجام داد. برخی اشاره هایی وجود دارد که محل اقامت بیکر را در رزیدنت اویل 7 نیز بر عهده ی وی بوده است. عنوان کتاب ترور با عنوان “نگاهی تاریخی به معماری قلعه ها و محوطه های شرقی” است که اتفاقاً دقیقاً همان نوع معماری است که بازیکن در محیط بازی village احاطه کرده است. احتمالا جورج ترور نیز مکان این بازی رو هم طراحی کرده است.

8. مه و آینه

صحبت از خانه یتان و میا است ، تنها آینه قابل مشاهده در خانه را می توان در حمام یافت و به دلیل پوشیده شدن از مه در واقع هیچ چیزی را منعکس نمی کند. آینه های دیگر البته وجود دارند، اما همه آنها با حوله پوشانده شده اند. این ممکن است برای حفظ رمز و راز چهره ایتان اجرا شده باشد، اما همچنین در نهایت نشان می دهد که میا واقعاً مادر شرور میراندا در لباس مبدل است اینکه آینه حقیقت را در مورد یک هیولا فاش کنه یکی از قدیمی ترین چیزها در داستان های ترسناک است ؛مخصوصا در مورد خون آشام ها میراندا چیزی فراتر از یک وابستگی گذرا با آنها دارد، بنابراین منطقی است که او بخواهد رد های خود را به این روش بپوشاند.

7. اتفاق دالوی

اگر شما از بازیکنانی نیستید که بازی رو به آرامی جلو ببرید. شما یک بخش کلیدی از پایان Resident Evil VII را که در خانه ایتان و میا مخفی شده است از دست داده باشید. بریده روزنامه‌ای که در بالای تلویزیون است نشون میدهد که خانواده شیطان صفت بیکر در اثر “نشت گاز طبیعی” جان باخته اند. به نظر میرسه سازمان ارزیابی حوادث ترور زیستی این مسئله رو لاپوشانی کرده تا از فاش شدن این حقیقت ترسناک که بازیکنان خوب از آن خبر دارند جلوگیری بشه.

6. برگزاری یک مهمانی p.t

رو به روی خانه ی ایتان و درون خونه‌ی عروسک جهش یافته ساز Donna Beneviento. خانه این شرور توسط هواداران به عنوان تنها مکان ترسناک دربازی در نظر گرفته شده ولی تا حد زیادی به دلیل ارتباطش با ترسناکترین بازی تمام تاریخ است. در این مرحله، خیلی سخت است که بگوییم تبدیل شدن رزیدنت ایول از سوم شخص به اول شخص بخاطر تاثیر زیاد P.T هیدیو کوجیما است. درحالیکه طراحی خانه بسیار ارجینال است، راهروی اصلی ادای احترام انکارناپذیری به تیزر قابل پخش کلاسیک و تکرار این چنین جزئیات ریزی مثل زمان زنگ تلفن است.

5. عروسک های توهم

Beneviento mansion با یادداشتی به همان اندازه که در آن شروع می شد، به پایان می رسد. بخش پایانی به یک نسخه اولیه منتشر نشده Resident Evil 4 که توسط طرفداران به طور غیر رسمی “نسخه توهم” لقب داده شده است، فراخوانی می کند. لئون اس. کندی گروهی از عروسک های شیطانی را توهم می کند، دقیقاً مانند عروسک هایی که در اطراف خانه Beneviento دیده می شوند و اقدام به حمله به او می کنند. اما به دلیل محدودیت های سخت افزار Nintendo Gamecube از بین رفت. از آنجایی که 16 سال طول کشید تا ما سرانجام شاهد زنده شدن این کانسپت باشیم، احتمالاً قابل درک است که کنسول نسل 6 نمی تواند عدالت را اجرا کند.

4. دوک سلیقه خوبی در موسیقی دارد

آیا حالت Mercenaries را بازی کرده اید؟ آیا موسیقی ای که در اتاق دوک پخش می شود به نوعی برای شما آشنا به نظر می رسد؟ اگر چنین است، احتمالاً به این دلیل است که این آهنگ در واقع یک ریمیکس موسیقی متن نسخه اول بازی Resident Evil است. این یکی از نمادین ترین ملودی های این سری بازی است و کمی عجیب است که توی محتوای جانبی بازی قرار دارد. اما شاید ایستراگی جالب برای طرفداران رزیدنت اویل باشد.

3. تو یک قهرمان را کشتی

کشتن ارواح بدون حمله ی ناگهانی از طرف دشمن شکست خورده میتواند زود خسته کننده بشود اما یک در بازی یک دشمن دشمن وحود دارد که تسلیم نمی شود و با پرتاب یک شی خاص که گردن بند اینگرید نامیده می شود حمله میکند. پاسخ این رمز و راز را می توان در نسخه نمایشی Maiden Resident Evil Village یافت، جایی که بازیکنان هنگام تلاش برای فرار از لیدی دیمیترسکو نقش زن جوانی به نام اینگرید به عهده گرفتند و اوضاع برای اون خوب به پایان نرسید ، زیرا نسخه نمایشی با دستگیری او به پایان رسید و منجر به مرگ آشکار او به دست ایتان در بازی اصلی شد.

2. اون bobblehead

آیا کسی واقعا بابل هد رو دوست دارد یا فقط آنها را میگیرند و هیچوقت از شرشون خلاص نمیشوند. در هر صورت ایتان توی کمپ آخر پدیدار میشود و شخصیت اصلی فورا نسبت به اون بابل هد واکنش نشان میدهد و می گوید واقعا چرا من چنین چیزی را نگه داشتم این احتمالاً به این دلیل است که این بابل هدها با آنهایی که در سری هفتم بودن یکسان بودند.

  1. ×2=8

بنظر میرسه رزدینت اویل village از هر فرصتی برای اشاره به نسخه ی چهارم استفاده میکند. این پلات ماجرای قهرمان داستان رزیدنت اویل را در اروپا برای یافتن یک شهر کوچک خاموش و تاریک رو دنبال میکند که مخلوطی از رازهای تاریک یک زخم شیطانی و انگل زامبی رو در خودش پنهان کرده، همچنین عملیات نجات یه زن جوان هم در آن هست
اگر چه شباهت های بین نسخه چهارم و هشتم کافی نیست اما Resident Evil Village همچنین شروع نسخه های پیشین خودش رو مستقیماً بازسازی میکنه که همراه با محاصره کردن بازیکن با هیولاهایی هست که با شنیدن صدای ناقوس ( زنگوله ) در آخرین لحظه عقب نشینی میکنند.


بخوانید :